Jeden z klientów narzekał, że zanika mu sygnał (zwłaszcza na programach z grupy TVN). Po sprawdzeniu okazało się, że do połączenia kontrolera anteny z tunerem, montażysta zastosował słabej jakości kabel koncentryczny, z niedbale zarobionymi końcówkami (luźne nitki oplotu mogły powodować zwarcie) oraz, co najważniejsze, przewód przeprowadził przez istniejący w przyczepie Splitter (rozdzielacz sygnału).
UWAGA: po drodze kablowej z kontrolera anteny do tunera nie może pojawić się Splitter - przystosowany jest on jedynie to TV naziemnej! Powoduje ZNACZNE pogorszenie sygnału satelitarnego. Oprócz tego należy unikać wszelkich złączek (tzw. beczek do gniazd F) - każda powoduje obniżenie poziomu sygnału. Łączymy bezpośrednio, dobrej jakości kablem koncentrycznym z miedzianym rdzeniem (idealnie również z miedzianym ekranem), zachowując jedynie jego minimalną długość i NIGDY przez Splitter. Zapewni to najlepszy możliwy sygnał!
Jeśli Twoja antena ma oprogramowanie starsze od wersji Cu783, należy zaktualizować oprogramowanie firmware.
Domyślnym językiem pozostaje j. angielski. Aby zmienic na j. polski, czekamy na zakończenie procedury [Resetting], aż do pojawienia się [Esc to continue]. Po wciśnięciu [Esc] udajemy się kursorem w dól do menu [Language]. Wciskamy [Enter] i idziemy strzałką na sam dół. Wybieramy [polski] i potwierdzamy klawiszem [Enter]. Od tej chwili menu anteny pracować będzie w j. polskim, nawet po wyłączeniu Satenne.
Pomarańczowy przewód (wychodzący z kostki wspólnie z przewodami czerwonym (+12v) i czarnym (masa) należy podłączyć do linii +12v, która otrzymuje zasilanie w momencie przekręcenia kluczyka w kamperze, bądź połączeniu wtyku przyczepy z gniazdem zasilającym pojazdu holującego (w przypadku gniazd 13-pinowych będzie to pin nr 10 – aktywowany po przekręceniu kluczyka na pozycję “ON”). Prawidłowe podłączenie przewodu pomarańczowego zapewnia automatyczne złożenie talerza (w przypadku, gdy użytkownik o tym zapomniał), co zabezpiecza antenę przed uszkodzeniem w czasie jazdy (JAZDA Z OTWARTYM TALERZEM JEST ABSOLUTNIE ZABRONIONA!!!)
Stanowczo odradzamy jakiekolwiek zmiany w menu [admin] (lub [service] – w nowszych wersjach oprogramowania). Umieszczone są tam zaawansowane ustawienia serwisowe, a ich nierozważne modyfikacje mogą zablokować dalsze używanie anteny – konieczny może być fabryczny reset systemu.
Używanie anteny Satenne podczas jazdy jest niedozwolone. Czasza anteny działa jak żagiel – w skrajnym przypadku uszkodzeniu ulegnie czasza bądź mechanizm wznoszący. Uszkodzenia takie nie podlegają naprawie gwarancyjnej!!!
Z uwagi na problemy ze zgodnością podwójnego LNB z niektórymi tunerami, w najnowszej wersji Satenne R3 montujemy pojedynczy konwerter wysokiej jakości.
Podwójny LNB umożliwia jednoczesny odbiór satelit ASTRA1 i ASTRA2. Jest to korzystne rozwiązanie w krajach, w których najpopularniejsze kanały dostępne są właśnie na tych satelitach (np. Holandia i Niemcy). W polskich warunkach, gdzie większość najpopularniejszych kanałów nadawanych jest na Hotbird 13E, funkcja ta rzadko się przydaje. Dodatkowo nasze analizy wskazują, że niektóre tunery nie współpracują prawidłowo z podwójnym LNB. Jeśli korzystają Państwo z satelit ASTRA sporadycznie, sugerujemy dezaktywowanie drugiego LNB (w zależności od modelu tunera ustawiamy w jego menu DiSEqC1.0=LNB1 oraz DiSEqC1.1=none)
W zakładce [Firmware] odnajdziemy aktualny plik z oprogramowaniem. Jest to spakowany plik typu .zip
Przygotowujemy kartę microSD (stosowana powszechnie w telefonach). Powinna być sformatowana w formacie FAT32 (standardowy format) i posiadać pojemność nie większą niż 16GB. Korzystając z adaptera USB->microSD lub SD->microSD podłączamy kartę do komputera, na który pobraliśmy plik .zip
Rozpakowujemy pliki bezpośrednio na kartę microSD (lub kopiujemy na nią rozpakowane pliki), nie tworząc dodatkowego katalogu.
Odłączany wszystkie przewody i kostki od sterownika anteny (w tym wykręcamy kabel koncentryczny)
Delikatnie i poprawną stroną (uważając, aby karta nie wpadła do obudowy sterownika) wkładamy kartę microSD do gniazda w sterowniku. Konieczne może być użycie cienkiego przedmiotu (śrubokręta, zapałki, wykałaczki etc.) w celu poprawnego włożenia karty (usłyszymy “klik”)
Podłączamy kostkę zasilającą do sterownika (wychodzą z niej 3 przewody – czarny, czerwony, pomarańczowy)
Czerwona dioda na sterowniku miga przez ok 10 sekund. Następnie zapala się światłem ciągłym, a po chwili sterownik wydaje dźwięki buzzerem – procedura jest wtedy zakończona
Odpinamy kostkę zasilającą
Wyjmujemy kartę microSD (przyciskamy ją i wysuwamy po “kliku”)
Podłączamy wszystkie, odpięte wcześniej kable (zwracamy uwagę, aby rdzeń kabla koncentrycznego się nie zgiął)
Sprawdzamy wersję oprogramowania w menu [admin]
Tak, pod warunkiem, że prędkość wiatru nie przekracza 80 km/h. Z uwagi na fakt, że większość z nas nie posiada wiatromierza w standardowym wyposażeniu, profilaktycznie należy złożyć antenę w czasie większej burzy.
Koniec roku 2015 i początek 2016 obfitował w zmiany na transponderach wielu satelit w zakresie częstotliwości oraz standardów technicznych (chodzi przede wszystkim o wprowadzenie systemu DVB-S2 i kodowanie MPEG4). Nieustanie śledzimy te zmiany i staramy się jak najszybciej wprowadzać odpowiednie modyfikacje w oprogramowaniu naszych anten. W celu utrzymania optymalnego działania Państwa anteny, prosimy sprawdzać naszą stronę i uaktualniać na bieżąco firmware anten Satenne.
Nowsze wersje oprogramowania:
Wchodzimy w menu [Service] lub [Serwis]
W miejsce gwiazdek [****] wprowadzamy kod [7,9,2,5] wybierając cyfry strzałkami i zatwierdzając kolejno przyciskiem Enter
wybieramy [Device versions] lub [Wersja]
schodzimy kursorem w dół aż do wiersza wskazującego wersję oprogramowania np CU 782 xxxxxx
Starsze wersje oprogramowania:
Wchodzimy w menu [Admin] lub [Service]
W miejsce gwiazdek [****] wprowadzamy kod [0000] wybierając cyfry strzałkami i zatwierdzając kolejno przyciskiem Enter
wybieramy [Device versions]
kursorem w dół aż do wiersza wskazującego wersję oprogramowania np CU 671 xxxxxx
Prosimy porównać wersję Twojej anteny z najnowszą wersją firmware – dostępną do pobrania – i zawsze ją uaktualniać !!! Nowsze wersje wprowadzają usprawnienia, a także dostosowują się do zmiennych parametrów i ustawień satelit.
Chcielibyśmy opisać niecodzienny przypadek, gdy antena odnalazła satelitę Hotbird 13E, kierując się w stronę północną (a nie prawidłowo – południową). Okazało się, że użytkownik zaparkował kampera przy wysokiej ścianie budynku, usytuowanego od północnej strony pojazdu. Antena odnalazła satelitę Hotbird 13E, kierując czaszę w stronę muru. Jednak tuner nie wyczuwał sygnału. Okazało się, że sygnał satelity odbijał się od muru i był na tyle silny, żeby satelita ustawiła się w nieprawidłową stronę północną, jednak za słaby aby tuner działał prawidłowo. Algorytm anteny zaczyna poszukiwania od jednej strony i właśnie tam znalazł odbity sygnał, nie szukając dalej prawidłowego, nieodbitego sygnału z południa. Rozwiązaniem było ustawienie satelity Thor 0.8W (co spowodowało wymuszony obrót czaszy w prawidłową stronę), a po jej odnalezieniu, przestawienie satelity na docelowy Hotbird 13E.
Najnowsze komentarze